Keto dieta
Atnaujinta: 2024-03-04

Keto mityba arba dar kitaip vadinama ketogeninė mityba, yra maisto režimas, kuriam būdingas mažai angliavandenių, pakankamai baltymų ir daug riebalų turintis maistas. Ši mityba skatina organizmą pereiti į būseną, vadinamą ketoze, kurios metu organizmas naudoja riebalus kaip pagrindinį energijos šaltinį, o ne angliavandenius. Ilgainiui laikantis šios mitybos sumažėja potraukis saldumynas, mažėja noras užkandžiauti, normalizuojasi cukraus kiekis kraujyje, krenta papildomi kilogramai, padidėja darbingumas, gerėja miego kokybė ir kt.

Ketogeninė dieta

Angliavandeniai. Paprastai keto dietoje angliavandenių procentas sudaro mažiau nei 10% dienos kalorijų suvartojimo. Tai yra angliavandeniai, kurie yra natūraliai randami vaisiuose, daržovėse (pvz.: bulvėse, kukurūzuose, morkose, burokėliuose ir kt.), grūduose ir kt. Taip pat vertėtų atsisakyti gazuotų gėrimų, alkoholio, sulčių ir apsiriboti vandeniu, nesaldinta kava ir arbata. Be jau išvardintų produktų reiktų išbraukti produktus, kuriuose yra cukraus, miltų bei miltinių produktų, kuriuose yra didelis angliavandenių kiekis (pvz.: kvietinių, ryžių, kukurūzų, miežių miltuose, bandelėse, duonoje ir kt.). Taip pat vertėtų iš savo mitybos raciono išbraukti ir konservus bei įvairius pusgaminius, kuriuose yra nemažai pridėtinio cukraus bei kitų priedų nerekomenduojamų keto mityboje.

Baltymai. Vidutiniškai keto dietoje baltymų kiekis sudaro apie 20-25% dienos kalorijų suvartojimo. Tai gali skirtis priklausomai nuo žmogaus fizinio aktyvumo, kūno masės bei kitų veiksnių. Keto mityboje svarbu pasirinkti aukštos kokybės baltymų šaltinius, tokius kaip: mėsą, žuvį, kiaušinius ir pieno produktus, kuriuose yra daug baltymų (pvz.: varškė, sūris, graikiškas jogurtas).

Riebalai. Keto mityboje riebalų kiekis sudaro didžiąją dalį dienos kalorijų suvartojimo - apie 70-75%. Tai apima įvairius riebalų šaltinius, tokius kaip avokadai, sviestas, riebi grietinė, aliejus, riešutai, sėklos, riebi mėsa bei žuvis ir t.t.

Keto dietos privalumai

Keto mitybos nauda gali būti įvairi ir priklauso nuo individualių žmogaus poreikių bei sveikatos būklės. Šios mitybos principų laikantis ilgainiui gali pagerėti ne tik sveiko žmogaus savijauta, tačiau ši mityba padeda ir žmonėms turintiems sveikatos sutrikimus bei palengvina tam tikrų ligų gydymą arba palengvina simptomus.

Keto mityba gali padėti:

-stabilizuojant gliukozės kiekį kraujyje. Ši mityba neretai padeda žmonėms sergantiems diabetu, kadangi ji padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje.

-Taip pat, ši mityba gali būti veiksminga norint numesti papildomų kilogramų, nes ilgainiui ši mityba skatina organizmą deginti riebalus kaip energijos šaltinį, o ne angliavandenius.

-Dar ši mityba gali turėti teigiamą poveikį tam tikroms sveikatos problemoms, kaip pavyzdžiui, policistinių kiaušidžių sindromą turinčioms moterims. Ši mityba gali padėti stabilizuoti hormonus, taip palengvinant policistinio kiaušidžių sindromo simptomus.

-Taip pat, kai kurie tyrimai rodo, kad keto mityba gali padėti sumažinti neurodegeneracines ligas, tokias kaip Alzhaimerio, Parkinsono, ir pan.

Kam nederėtų laikytis keto dietos?

Svarbu suprasti, kad keto mityba nėra tinkama visoms ligoms ir sveikatos problemoms gydyti. Ji kaip ir bet kuri kita mityba gali turėti ir šalutinį poveikį, todėl pravartu prieš tai pasitarti su savo šeimos gydytoju.

Maitintis keto mityba jokiu būdu nerekomenduojama: nėščioms ir žindančioms moterims, asmenims turintiems inkstų problemų arba kitų lėtinių ligų, taip pat tiems kurie turi valgymo sutrikimų, tiems kurie aktyviai sportuoja (šiuo atveju angliavandeniai būtini greitesniam atsistatymui po sporto yra būtini). Ši mityba taipogi nerekomenduojama vyresnio amžiaus žmonės, kurie skundžiasi širdies ir kraujagyslių ligomis, dažniausiai dėl aušto blogojo cholesterolio kiekio kraujyje.

Ar galima vartoti saldiklius laikantis keto mitybos principų?

Taip, saldiklius galima vartoti, tačiau reiktų nepamiršti saiko vartojant ir šiuos produktus. Štai keli saldikliai, kurie tinka keto mitybai ir trumpas aprašymas apie juos:

Stevija. Natūralus saldiklis, gaunamas iš stevijos augalo lapų. Stevija yra labai mažai kolorijų turintis produktas, kuris neturi įtakos gliukozės lygiui kraujyje, todėl dauguma žmonių ją naudoja keto mityboje.

Eritritolis. Kitas natūralus saldiklis, kuris turi daug mažiau kalorijų lyginant su cukrumi. Kadangi eritritolis nėra įsisavinamas organizme, todėl jo suvartojimas neturi didelės įtakos gliukozės lygiui kraujyje.

Ksilitolis. Dar viena populiari alternatyva cukrui, kuri turi mažiau kalorijų nei cukrus ir turi mažai įtakos gliukozės lygiui kraujyje. Tačiau vartojant didesniais kiekiais šis produktas kai kuriems žmonės gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Maisto produktų atranka keto mitybai

Pagrindinis keto mitybos principas - sumažinti angliavandenių suvartojimą iki minimalaus lygio. Tai reiškia, kad reikia išbraukti arba labai sumažinti maisto produktus, kuriuose yra daug angliavandenių, tokius kaip cukrus, duona, makaronai, grūdai, miltai, bulvės, vaisiai bei gėrimai. Tačiau tai nereiškia, kad reikės atsisakyti visų šių išvardintų produktų, kuriuos esate įpratę valgyti, nes yra nemažai alternatyvų Pavyzdžiui, jūs iki šios dienos kiekvieną rytą valgėte sumuštinius ir be duonos vargu ar ilgai pavyks maitintis pagal keto mitybos principus. Tačiau dabar produktų tinkamų keto mitybai yra apstu daugelyje maisto produktų parduotuvių arba galite duoną pasigaminti ir patys - be cukraus, miltų ir mielių.

Keto duonos receptas

Ingredientai:

100 g. migdolų miltų;

300 gramų saulėgražų ir moliūgų sėklų mišinio;

200 gramų linų sėmenų ir sezamo sėklų mišinio;

5 kiaušinių;

80 ml aliejaus.

Druskos pagal skonį.

Paruošimo būdas:

Duonos ingredientus gerais sumaišome, gautą masę sudedame į pasirinktą kepimo formą ir šauname į jau įkaitinta iki 180 laipsnių orkaitę. Kepti reikės apie valandą laiko, kol duonos kepalas sutvirtės. Kai duona iškeps, ištraukę duonos kepalą iš orkaitės palikite duoną aušti formoje apie 10-15 min. ir tik tuomet išimkite duoną iš kepimo formos ir palikite atvėsti galutinai.

Skanaus!

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kategorijos straipsniai

Sveiki desertai

Sveikų desertų receptai, sveiki desertai su vaisiais ir uogomis, sveiki desertai su daržovėmis, sveiki desertai su juoduoju šokoladu, naminiai ledai

Sveiki saldumynai

Sveikų saldumynų receptai, nekenksmingi organizmui saldumynai, cukraus alternatyvos, sveiki saldumynai su vaisiais ir uogomis, sveiki saldumynai su daržovėmis, sveiki saldumynai su stevija, naminiai ledai, sveikuoliški sausainiai

Keto dieta

Ketogeninė dieta, ketogeninis maistas, keto mitybos principai, keto duonos receptas

Plovas

Plovo receptas, kaip gaminti plovą, ryžiai, mėsa, daržovės plovui, plovo gaminimo eiga

Velykų receptai

Skaniausi receptai Velykoms, desertų Velykoms receptai, karštųjų Velykinių patiekalų, užkandžių receptai Velykoms, tradicinių Velykinių patiekalų receptai

Velykų valgiai

Skaniausi valgiai Velykoms, karštieji Velykiniai valgiai, užkandžiai, saldieji valgiai Velykoms

Top 10 šventiniai patiekalai

Šventinio stalo patiekalai, karšti ir šalti šventiniai patiekalai, greitai paruošiami šventiniai patiekalai, šventinio stalo patiekalų idėjos su nuotraukomis

Skaniausi Kalėdiniai pyragai

Geriausi Kalėdinių pyragų, tortų, sausainių receptai, kaip pagaminti skanų Kalėdinį pyragą, tortą

Kaip išdarinėti silkę

Silkės dorojimas, silkės filė išpjovimas, silkės iškaulinimas

Receptai

Agrastų džemas

Agrastų džemo receptas, kaip paruošti džemą iš agrastų,

Agrastų uogienė

Skanios uogienės iš agrastų gaminimo receptas

Agurkai su garstyčiomis žiemai

Agurkų marinavimas su garstyčiomis, klasikinis agurkų garstyčiose receptas

Agurkų marinavimas žiemai

Agurkų marinavimo receptai, agurkų konservavimas, agurkai žiemai.

Agurkų salotos žiemai

Agurkų mišrainė žiemai, kaip pasigaminti agurkų salotas žiemai, agurkų žiemai receptas.

Amerikietiškas obuolių pyragas

Amerikietiškas obuolių pyragas, amerikietiško obuolių pyrago receptas, amerikietiško obuolių pyrago gaminimas. Kaip pagaminti amerikietišką obuolių pyragą

Avienos plovas

Avienos plovo kirgiziškai receptas, kaip pagaminti skanų, minkštų ir birių ryžių plovą

Aviečių ir slyvų uogienė

Tiršta ir skani aviečių uogienė su slyvomis, išbandytas receptas

Aštri jautienos sriuba

Jautienos aštrios sriubos receptas. Kaip pasigaminti jautienos aštrią sriubą.

Aštriai marinuoti agurkėliai žiemai

Aštrios saldžiarūgštės traškios agurkų mišrainės žiemai receptas

Verslo skelbimai

Ilgalaikiai verslo skelbimai su kelių įmonių kontaktais surūšiuoti pagal pavadinimą

Moliūgų sriuba su salierais

Moliūgo sriubos su salierais receptas, moliūgų sriubos receptas.

Trinta moliūgų sriuba

Trintos moliūgo sriubos receptas, top 4 moliūgo sriubos, kaip teisingai paruošti trintą moliūgo sriubą

Geltonžiedės sedulos uogienė

Kizilo uogienė ir džemas, geltonžiedės sedulos uogienė